donderdag 20 februari 2014

Perth-Southwest -> Darwin

07/02-21/02

We zijn alweer twee weken verder! Na een dagje afkicken van onze geweldige trip in Nieuw-Zeeland (eerlijk, het afkicken heeft veel langer geduurd dan een dag) in Sydney, was het de beurt aan Perth. Het was een kleine week rondhangen in Perth en slapen in een van de beste hostels waar ik al geslapen heb (gratis ontbijt, brood, rijst, pasta, boter, confituur, laundry, meestal gratis avondeten en een toffe, huislijke sfeer). Perth is geen grote stad: het heeft een vrij compact centrum en is daarbuiten heel uitgestrekt. Een stad in constante chill mode. De traditionele trekpleisters zijn allemaal de revue gepasseerd: de stranden, de Art Gallery, het shopping centrum, de Bell Tower, King's Park, Fremantle & markt; check! Alles is vlot bereikbaar met de gratis bussen (Yellow, Blue en Red Cat) die de hele stad doorkruisen. Na de bewogen weken deed het deugd om een bekend gezicht te zien: Katrin, een Duits meisje waarmee ik effe gereisd heb in Melbourne en Adelaide, zat hier ook en heeft me dit hostel aangeraden. Na een kleine week Perth was het de beurt aan de Southwest met een trip naar Bunbury-Margaret River-Denmark-Albany-Hyden/Wave Rock met de tent (afgewisseld met een hostel, want mijn rug en een opblaasbare matras zijn geen beste vrienden meer). In het kort: verre afstanden, lange wegen, veel rijden (ik als enige die kon rijden omwille van mijn gevorderde leeftijd tov de rest ;-)), veel witte auto's, de luidste kraaien ooit (zijn ook megabeesten hier), veel road kill, prachtige stranden, helder water en schijnbaar oneindige velden, landbouwgronden en andere landschappen. We stonden meermaals versteld van de verre afstanden en onze slechte inschatting ervan. Als zelfs zo'n klein deel van Oz al zo uitgestrekt is... Het blijft me verbazen!

Nu ben ik terug in Perth met temperaturen tot 35 graden en een genadeloze zon. Ik had heel graag nog een groepsreis gedaan langs de Westkust tot Exmouth, maar dan had ik nog anderhalve week moeten wachten, omdat de trips tot dan volzet zijn. Die trip kan ik er misschien op het einde nog aan breien. Dus dan maar op naar de volgende stop morgen: Darwin in vol regenseizoen! 


Fremantle markets



Fremantle South Beach

Perth - Culture Center


Art Gallery



Perth vanuit King's Park


Busselton - longest jetty in the Southern Hemisphere (1.5km)

Margaret River - Lake Cave

Margaret River - Lake Cave (suspending table)

Denmark - Tree Top Walk

Albany - natural bridge


Albany - Emu point

Hyden / Wave Rock




Geen opmerkingen:

Een reactie posten